<

Så Här Sminkar Jag Mig

Tänkte visa hur jag sminkar mig, när jag väl gör det alltså.

Det jag oftast använder är:



Foundation - H&M | Mineral Foundation - H&M | Concealer - H&M | Mascara - Åhléns | Rouge 2 Färger - Sminkshop (?) | Kompaktpuder - Mammas - Vit kajal - H&M | Laura Key Solpuder - Från Solo Magasin

Bas:

Concealer kan man använda för att täcka finnar, skavanker samt ringar under ögonen

Mineral Foudation Eller valig foundation
För att applicera foundation kan man använda en foundation pensel ↓




Det gula visar vart man ska lägga sin foundation. OBS! Man ska fortsätta ner mot halsen och sudda ut för att undvika en "linje".



Pudret ska du applicera med en stor borste och det ska appliceras över din foundation för att den ska hålla längre och undvika att börja rinna





Brunpuder använder man för att få lite färg men akta för att ta för mycket av det! Ta försiktigt på borsten och blås försiktigt på borsten



Brunpudret kan du lägga lite på hakan, kinderna, nästippen och pannan





Rouge ska du lägga på kindbenen. För en "sötare look" kan du göra runda cirklar.





Ögon:


När jag (väl) sminkar mig brukar jag ta vit kajal, det gör att ögonen ser större ut.
Här ska man ta kajal:


Suddas försiktigt ut med ett finger för en naturligare look.

Ta till sist mascara det blir pricken över i:et.

Vid fest kan man använda ögonskugga och läppglans men det utesluter jag här för att jag inte brukar använda det vardagligt.

Lycka till! ♥
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback